سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادرانت، کسی است که تو را به باطل، خشنود سازد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :1
کل بازدید :33373
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/14
11:52 ص
موسیقی

1. قبل از هرچیز باور داشته باشید که مدیریت زمان یک افسانه است ! خوب این جمله عنوانی خیلی خوب برای اولین قانون یک مقاله درباره ی مدییت زمان نیست، اما شما که نمی خواهید خودتان را گول بزنید ؟ برای شروع باید باور داشته باشید که شما به هیچ عنوان نمی توانید مدیریت زمان داشته باشید ! در واقع ، یک روز ، فقط و فقط 24 ساعت هم خواه ناخواه        می گذرد . شما به جای تلاش برای مدیریت زمان باید « خودتان را مدیریت کنید » برای اجرای به موقع کارها . این راز بسیار مهم شما را واردار میکند به شخصیت خودتان دقیق تر بشوید .

2. به دنبال جاهایی بگردید که زمان را تلف می کنید . اولین قدم این است که به دنبال سارقان زمان بگردید . ببینید کجا وقتتان هدر می رود و شما نمی توانید از آن زمان ها استفاده ی منسبی در جهت بهره وری ببرید . خیلی بهبوده وب گردی می کنید ؟ همیشه تلفن می سوزانید؟ به خداوندگار sms تبدیل شده اید ؟ برای وقت گذرانی کارتون هایی مانند فوتبالیست ها را نگاه می کنید ؟ انتظار هم دارید وقت کم نیاورید ؟ بحث طولانی می شود ، به همین علت توضیح روش های محاسبه ی وقت مصرفی برای کارهای روزمره را به نوشته های بعدی موکول می کنیم .

3. برای تلاش های خود برای مدیریت زمان هدف بگذارید . یاداوری می کندم ، توجه مدیریت زمان روی تغییر رفتارهای شماست و نه تغییر زمان [گام شماره یک ] . یک یاز بهترین جاها برای شروع این تغییر رفتار ، تلاش برای حذف جاهایی است که وقت شما بیهوده تلف می شود [ گام شماره دو ] . مثلاً یک هفته سعی کنید یک هدف را انتخاب کنید و حتماً هم آن را انجام دهید. نگاه نکردن برنامه ی عمو پورنگ که سخت نیست! هدف می تواند نزدن sms به مدت یک هفته باشد.

4. برنامه های مدیریت زمانتان را اجرایی و گسترده کنید . این شاید به نوعی با گام شماره ی سه در یک رده باشد . شما توانستید هدفی را برای مدتی محدود تنظیم کنید.و به آن عمل کنید . در این گام ، شما باید اندکی به خودتان فشار بیاورید. شما کم کم باید این زمان های محدود را افزایش بدهید و در عین حال ، تعداد اهداف را هم زیاد کنید .برای مثال برای یک ماه نه sms بزنید ، نه برنامه های وقت گیر و بعضاً وقت طلف کن تلوزیون را نگاه کنید ، و نه ... طبیعتاً وقتی قدم سوم را با موفقیت برداشتید ، با کمی تلاش این قسمت را هم می توانید پشت سر بگذارید . هرچند شاید خیلی ساده به نظر نرسد.

5. از ابزارهای مدیریت زمان ، استفاده کنید . بدیهی است که حتی یک برگ کاغذ هم می تواند ابزار مدیریت زمان باشد، اگر شما کارهای خودتان را مرتب و منظم روی آن بنویسید و تحلیل کنید . در حقیقت ، قسمت مهم کار هم همین جاست .    چه نرم افزارهای بسیار پیشرفته و چه Outlook ساده هم می توانند شما را در رسیدن به مقصودتان کمک کنند . مهم این است که شما خودتان بتوانید به نوبه ی خودتان کمک کنید . با استفاده از ابزارهای زیادی که وجود دارد ، زمان بندی روزانه ی خودتان را بنویسید و کلاهتان را قاضی کنید و ببینید کجای کار را اشتباه کرده اید و کجا را هم درست رفتید . پشت گوش نیاندازید ؛ خیلی زود عیب و ایراد های خود را متوجه می شوید .


89/8/14::: 5:5 ع
نظر()